Mindössze 20 másodperc leforgása alatt kétszer is átalakult a végeredmény, ám végül Norris az utolsó pillanatban, pályarekorddal hódította el a győzelmet a Monacói Nagydíj időmérőjén.

A versenynaptár talán legikonikusabb nagydíján a többi pályához képest sokkal nagyobb az időmérő szerepe, mivel a monacói aszfalton jóval nehezebb az előzés, mint bárhol máshol: a szűk, lassú kanyarok, a meredek emelkedők, és a kevés bukótér miatt nem könnyű előre jutni, ellenben nagyon könnyű hibázni és a gumifalban kikötni. A városi pálya luxus környezetben megrendezett futamai éppen ezért vagy teljes káoszba, vagy teljes unalomba fulladtak az elmúlt években, az FIA éppen ezért külön szabályt hozott a nagydíjra, amely szerint minden versenyzőnek kötelezően legalább három különböző gumikeveréket kell használnia, ami gyakorlatilag két kötelező kerékcserét jelent. Az FIA ezzel azt szeretné elérni, hogy a taktikai variációk révén érdekesebb legyen a verseny és változzanak a pozíciók az időmérőkhöz képest.
Az időmérő előtt ismét a Ferrari fiatal tehetsége, Charles Leclerc ragyogott a reflektorfényben, hiszen a hazai pályán megrendezett verseny szombati harmadik szabadedzését az idény legjobb idejével zárta. A pilóta tele volt optimizmussal, amikor a folytatásra készült. Ezzel szemben csapattársa, Lewis Hamilton egy váratlan balesetet szenvedett el, amely következtében váltócserére kényszerült. Leclerc dominálta a Q1-et, magabiztosan lépett tovább a Q2-be, megelőzve a két McLaren pilótát. Hamilton viszont nehéz helyzetbe került; az időmérő vége előtt másfél perccel a 13. helyen állt, de végül sikerült felkapaszkodnia a hatodik pozícióba, így továbbjutott a következő szakaszba. A Q1 végén azonban Kimi Antonelli, a Mercedes versenyzője, egy hiba következtében a falnak csapódott, ami miatt hiába futott jó időt, a 15. helyről kénytelen indulni a vasárnapi versenyen. A Q2 kezdete csúszott, mivel a pályamunkásoknak előbb el kellett távolítaniuk Antonelli autóját a pályáról, mielőtt a verseny folytatódhatott volna.
A Q1 végén egy újabb izgalmas esemény bontakozott ki: Lewis Hamilton kommunikációs problémák miatt veszélyes manőverre kényszerítette Max Verstappent, aki a csapatrádión kifejezésre juttatta frusztrációját egy szép kis káromkodással. Ennek következtében a versenybírák vizsgálatot indítottak az incidens körülményei miatt. Közben a versenyzők között felbukkantak a közepes keverékek is, és Charles Leclerc ismét kiemelkedett a Q2 elején, ám a lágy keveréken versenyző Lando Norris átvette tőle a vezetést. Tíz perccel a session vége előtt a Mercedes másik pilótája, George Russell is nehéz helyzetbe került, mivel autója az alagútban állt meg. A fiatal brit megpróbálta újraindítani az autót, hogy saját lábán érkezzen vissza a boxutcába, de ez sajnos nem járt sikerrel, így kénytelen volt feladni az időmérőt. Végül a pályamunkásoknak kellett segíteniük, hogy Russell autóját ki tudják tolni az alagútból, lehetővé téve ezzel a Q2 folytatását.
A kvalifikáció második szakaszában a két Ferrari mellett a McLarenek, Verstappen és meglepő módon Alexander Albon a Williams volánjánál is kiemelkedett, felvéve a versenyt a legjobbak között. Norris egy szinte varázslatos középső szektorral dominálta a mezőnyt, így az első helyen zárta a kört, míg a folyamatosan jól teljesítő Leclerc a második pozíciót szerezte meg. Albon a Q2 harmadik legjobb idejével biztosította helyét az utolsó körben. Érdekes megjegyezni, hogy míg az év elején Liam Lawson által megüresedett Red Bull ülését Júki Cunoda kapta meg, ő nem jutott tovább a Q3-ba, míg a „kegyvesztett” új-zélandi viszont tovább tudott lépni.
A Q3 elején a legutóbbi versenyeken csapattársától sorozatosan vereséget szenvedő Lando Norris ragyogó formát mutatott, ám a világbajnoki pontverseny éllovasa, Oscar Piastri, nem hagyta őt egy pillanatra sem elhúzni. Piastri három perccel a verseny vége előtt átvette a vezetést, és a két pilóta szoros harcáról tanúskodva, pár méterre egymástól, gyakorlatilag egy körön belül futották a legjobb időket. Norris a csatából jobban került ki, de a legnagyobb izgalom a legvégére maradt: az utolsó 20 másodpercben kétszer is megváltozott a verseny végkimenetele. Amikor már csak néhány másodperc volt hátra, Leclerc átvette a vezetést, de Norris nem adta fel, és végül pályarekordot döntve szerezte meg a pole-pozíciót.