A 112-es segélyhívón próbált zenei ajánlásokat kérni.

Néhány napja egy férfi meglepő módon a 112-es segélyhívót hívta, hogy zeneszámot kérjen. A célja az volt, hogy a híres műsorvezető, Dévényi Tibor kívánságműsorába kapcsolódjon be, ám véletlenül a segélyhívót tárcsázta. Az eset jól szemlélteti, hogy néha a legjobban megtervezett szándékok is furcsa fordulatot vehetnek!
"Haló, ... rádió? ŐŐŐ kívánságműsor, ŐŐŐ kívánni szeretnék Dévényi Tibi bácsitól" - hangzott el a közzétett felvételen.
Amikor a férfi tudomására jutott, hogy valójában nem a kívánságműsorhoz telefonált, hanem egy teljesen más helyzetbe keveredett, azonnal letette a telefont.
"A fiatalember téves információk alapján cselekedett. Sajnos, nem áll módunkban teljesíteni a kívánságokat. Csak akkor tudjuk bevonni a készenléti szerveket, ha valóban szükség van rá" - mondta Bóna Gyula, a miskolci hívásfogadó központ osztályvezetője a Tényekben.
A férfi, aki a zeneszámot kérdezte, meglepetten tapasztalta, hogy a hívott szám nem az volt, amit keresett. "Ezt nem igazán nevezném rosszindulatú hívásnak. Ő Dévényi Tibi bácsit kereste, és amikor rájött, hogy nem a megfelelő helyen jár, azonnal megszakította a kapcsolatot" - osztotta meg Bóna Gyula.
A szakértők hangsúlyozzák, hogy a segélyhívó számának tárcsázása kizárólag sürgős vészhelyzetek esetén indokolt, hiszen a nem indokolt hívások feleslegesen terhelik a rendszert, és ezzel azokat a személyeket is veszélybe sodorják, akik valóban segítségre szorulnak.
A segélyhívó központ diszpécserei már számtalan meglepő és hajmeresztő hívást kaptak. Például egy asszony egyszer azért fordult segítségért, mert a gyerekei nem voltak elégedettek az általa készített étellel. De volt olyan eset is, amikor egy férfi a „tüzelő” kutyájához kérte a tűzoltók érkezését, mintha az állat lángra kapott volna!
A szakértők megállapítása szerint a segélyhívó központba érkező, oda nem tartozó hívások aránya csökkent, de még mindig aggasztóan magas. Naponta országszerte 12-16 ezer hívás fut be, amelyből csupán 5-7 ezer esetben van szükség valódi intézkedésre. Évente akár 5 millió ember is felhívja a 112-t, különösen szilveszterkor, amikor a hívások száma jelentősen megnő. A szakemberek hangsúlyozzák, hogy fontos, hogy senki ne telefonáljon feleslegesen a segélyhívó központhoz.