A Ferrari diadalmasan zárta az idei utolsó tesztet, miután Sainz után Hülkenberg és Ocon is lehetőséget kapott a bemutatkozásra.


Charles Leclerc és a Ferrari elsőségét hozta az Abu-Dzabiban rendezett szezon utáni teszt, amelyen Carlos Sainz már a Williamsben, Nico Hülkenberg a Sauberben, Esteban Ocon pedig a Haasban körözött.

Az egynapos abu-dzabi teszttel végleg lezárult a 2024-es Forma-1-es autók élete, egyúttal már most elkezdődött a 2025-ös szezon. A korábbiakkal ellentétben ezúttal csapatonként két autóval rendezett teszten ugyanis több versenyző már jövő évi csapatával vett részt, hogy a Pirelli 2025-ös abroncsait - köztük az új, eddigi leglágyabb C5-ös guminál is lágyabb C6-ost - tesztelje, míg a másik autójába minden istállónak kötelezően olyan fiatalt kellett ültetnie, aki nem vett még részt kettőnél több versenyen. Ők a 2024-es gumikon körözhettek.

Bár a teszt rendkívül hasznos volt a csapatok és versenyzők számára, Lewis Hamilton számára jelentős hátrányt jelentett, hogy a csapatváltók közül egyedül ő nem állt rajthoz. Ugyanakkor kívülállóként nehéz bármilyen érdemi következtetést levonni a történtekből. A Pirelli mind a hat új gumikeveréket a fiatalabb pilóták rendelkezésére bocsátotta, de arról nem kaptunk információt, hogy ki mikor és melyik keveréken körözött. Ráadásul a szokásos titok övezi a motorbeállításokat és az üzemanyag-mennyiséget is, így a helyzet még bonyolultabbá válik.

A délelőttöt a Williamsszel már hétfőn, kétórás, a futásmennyiséget illetően 200 km-ben maximalizált filmes napon megismerkedő Carlos Sainz zárta az élen. A teljesen fehér, szponzormentes overált és fehér sisakot viselő spanyol pilóta a 2025-ös gumikból válogathatott, és többekhez hasonlóan rögtön a bokszutca helyi idő szerint reggel 9 órai megnyitásakor megkezdte a munkát. Végül 60 kört tett meg a délelőtt folyamán, amelyek közül 1:24.435 volt a legjobbja. Az eltérő napszak, gumik és feltételezhetően magasabb üzemanyag-mennyiség miatt ez sokat nem mond, de Sainz ezzel az idővel csak az utolsó helyre állhatott volna fel a vasárnapi Abu-dzabi Nagydíj rajtrácsára, amelynek időmérőjén még a Ferrarival 1:22.824-es leggyorsabb kört repesztett.

A spanyol versenyző mögött, a délelőtti szakaszban a 72 kört teljesítő Charles Leclerc a második helyen végzett, időmérője 1:24.561 volt. Őt követte Lando Norris, aki 78 kört futott, és 1:24.678-as időeredménnyel zárta a napot. A negyedik legjobb időt a legutóbb debütáló Jack Doohan érte el az Alpine színeiben. A tesztnapon a betegség miatt a Forma-2-es hétvége után Andrea Kimi Antonelli helyett szereplő Frederik Vesti a Mercedesszel a következő helyet foglalta el. A top tízbe még Pato O'Ward (McLaren), Antonio Fuoco (Ferrari), Gabriel Bortoleto (Sauber), Luke Browning (Williams) és Paul Aron (Alpine) is bejutott.

Sainzon kívül két másik versenyző is új csapatukkal ismerkedett meg: Esteban Ocon, aki a Haasszal dolgozott együtt, délelőtt 46 kört futott, és legjobb ideje 1:27.903 lett, amivel az utolsó pozíciót foglalta el. Ezzel szemben Nico Hülkenberg a Sauber színeiben 63 kört teljesített, és 1:26.351-es legjobbjával a 17. helyen végzett.

A fiatal tehetségek mellett a színpadra lépett George Russell a Mercedes színeiben, Felipe Drugovich az Aston Martin volánjánál, Liam Lawson az RB-vel, valamint Yuki Tsunoda, aki életében először tesztelte a Red Bullt, a Max Verstappent a világbajnoki címhez segítő RB20-as modelljével. A délelőtt folyamán csak egy váratlan esemény történt: Norris egy ártatlan forgást mutatott be a 14-es kanyarban, ami egy kis izgalmat csempészett a napba.

Ahogyan azt jó előre megjósolták, a naplemente közeledtével, valamint a hűvösebb időjárási viszonyok hatására a délután során jelentős javulás mutatkozott a köridőkben. Sainz délelőtti legjobb idejét 11 versenyző is megdöntötte, míg Ryi Hirakawa a Haasszal pontosan ugyanazt az időt futotta, mint a spanyol aznap reggel. A 9 órán át tartó tesztnap végén Charles Leclerc, aki szintén a Pirelli 2025-ös gumijait tesztelte, a naplemente után egy 1:23.510-es köridővel zárta a napot, ezzel az élen végzett. Érdekesség, hogy George Russell, aki a második helyre szorult, szintén 134 kört teljesített a pályán.

A Mercedes most már csak egyetlen britjét végül Sainz is megelőzte, és 1:23.635-tel másodikként zárta a tesztet, a 4. helyre pedig Hülkenberg ért oda a Sauberrel. Kimi Antonelli délutánra már szolgálatba állt és végül 5. lett a Mercedesszel. A felállásban ezen kívül még annyi változás történt, hogy a Ferrarinál Arthur Leclerc váltotta Fuocót, a McLarennél pedig Oscar Piastri Lando Norrist.

A délelőtthöz hasonlóan a délután is zavartalanul zajlott, és mindössze a hajrában volt egy piros zászlós megszakítás, de ennek oka nem ismert.

A teljes sorrend megtekintéséhez kérjük, nézze át az alábbi táblázatunkat.

Related posts