A Mercedes-Benz Európa legnagyobb gyárának megvalósítása Kecskeméten zajlik, amely 3000 új munkahelyet teremt a régióban.


Figyelemre méltó esemény történt! A Mercedes-Benz Kecskeméten fogja felépíteni legnagyobb európai gyártóüzemét, ezzel 3000 új munkahelyet teremtve. Eközben Németországban a leépítések is megkezdődtek.

Új fejezet nyílhat a magyar autógyártás történetében: a Mercedes-Benz Kecskeméten tervezi felépíteni legnagyobb európai gyártóüzemét, amely a kontinens egyik leginnovatívabb autóipari központjává léphet elő - számol be róla a Világgazdaság és a Vezess.hu.

A német autógyártó egy fontos lépést tett: bővíti a kecskeméti üzemét, amelynek következtében 3000 új munkahely létesül. Jelenleg körülbelül 4500 dolgozót foglalkoztatnak itt, így a fejlesztés révén a kecskeméti munkaerő létszáma több mint kétszeresére emelkedhet.

A Mercedes-Benz Kecskeméten hozza létre európai gyártási központját

A fejlesztés után éves szinten 300-400 ezer autó készülhet Kecskeméten, a Mercedes-gyárban, ezzel a város átveszi a vezető szerepet a Mercedes európai gyárai között.

A németországi Sindelfingen, Rastatt és Bréma gyáraiban párhuzamosan csökkenhet a termelési kapacitás, amely így 200 ezer darabra csökkenthető. Ezzel a lépéssel Kecskemét részesedése a Mercedes európai gyártásában a korábbi 15 százalékról 30 százalékra emelkedhet.

A fejlesztések fókuszában az elektromos járművek előállítása áll. A jövőbeli tervek szerint 2026 második negyedévétől itt fogják gyártani az elektromos C-osztályt, továbbá a következő generációs GLB SUV hibrid és elektromos verzióit is. Ezzel egy időben azonban a CLA modell gyártása valószínűleg leáll Kecskeméten.

Tömeges kényszernyugdíjazás Németországban

A fejlesztéseknek ugyanakkor ára is van. A Világgazdaság értesülései szerint a Mercedes Németországban visszafogja a termelést, és több tízezer dolgozóját kényszernyugdíjba küldi. Mintegy 40 ezer munkavállalónak ajánlanak fel korai nyugdíjazási lehetőséget, akár félmillió eurós végkielégítéssel, amennyiben önként távoznak.

A megszorítások főként az alkalmi munkavállalókat érintik, így a magyarországi fejlesztések nem fenyegetik az állandó munkavállalók helyzetét.

A BMW és a Mercedes versenye továbbra is feszülten alakul, hiszen mindkét márka folyamatosan új innovációkkal és technológiai vívmányokkal rukkol elő. A német autógyártók rangadóján nem csupán a teljesítmény és a dizájn számít, hanem a prémium élmény is, amelyet a sofőröknek nyújtanak. A BMW sportos szellemisége és dinamikus vezetési élménye mellett a Mercedes a luxus és a kényelem megtestesítője. Az új modellek megjelenésével a verseny egyre élesebb, hiszen mindkét márka igyekszik meghódítani a vásárlók szívét a legújabb technológiák, elektromos hajtásláncok és intelligens vezetési megoldások révén. Az autók iránti szenvedély és a márkák közötti rivalizálás nem csupán a teljesítményről szól – ez egy életérzés, amely a közlekedés jövőjét is formálja. Ahogy a fenntarthatóság és az új technológiák egyre nagyobb szerepet kapnak, úgy a BMW és a Mercedes is folyamatosan keresi az utat, hogy megőrizzék vezető pozíciójukat a prémium szegmensben. A kérdés már csak az: ki lesz a győztes ezen a kihívásokkal teli úton?

A Vezess.hu legfrissebb jelentése alapján a BMW jelenleg a vezető pozíciót tölti be az autópiacon. A harmadik negyedév során 514 620 saját márkás járművet értékesített, míg a Mercedes 525 300 autót adott el, ami 12%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. Ha figyelembe vesszük a Mini és Rolls-Royce eladásait is, a BMW összesen 588 300 autót értékesített, ezzel világosan megelőzve a stuttgarti versenytársát.

Related posts