A rendőrök különleges konfliktuskezelési tréninget fognak tartani a BKK rendészei számára.


Felvilágosítást kért Vitézy Dávid az idén január elsejétől felállt BKK-rendészet működése kapcsán az általa vezetett Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságon. A Magyar Hang hétfőn reggel már megírta, a 75 státuszból eddig 33-at sikerült feltölteni, és akik BKK rendésznek állnak, azok pótlékokkal együtt akár több mint bruttó 600 ezer forintot is kereshetnek.

A bizottsági ülés során Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, elsőként a korábbi utasbiztonsági intézkedések részletezésére tért ki. Rámutatott, hogy jelenleg több mint 250 troli- és autóbuszvonalon már érvényben van az elsőajtós felszállási rend, és a BKK szándéka, hogy ezt a gyakorlatot este 20.00 után minden járatra kiterjessze, kivéve a Rákóczi út-Thököly út közötti forgalmas szakaszt, amely túlzsúfoltsága miatt nem alkalmas erre. Walter kérte a szakbizottság véleményét, hogy szerintük érdemes-e tovább folytatni az intézkedés kiterjesztését.

Vitézy Dávid észrevételére reagálva Walter Katalin elmondta, hogy bár a BKK-rendészet hivatalosan január 1-jén megalakult, eddig nem volt elegendő tájékoztatás arról, hogyan lehet bejelentést tenni. Kiemelte, hogy a balesetek és veszélyhelyzetek észlelésekor az utasoknak nem a BKK-rendészetet kell keresniük, hanem a 112-es segélyhívót. Ezzel nem a felelősség elhárítása a cél, csupán arra figyelmeztetnek, hogy a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) alá tartozó BKK-rendészek is a rendőrséget tudják értesíteni ilyen esetekben, így időt veszítenének, ha nem közvetlenül a megfelelő hatósághoz fordulnának. Amennyiben viszont a BKK-rendész közbeavatkozása elegendő, például kéregetők vagy ittas utasok esetén, jelenleg két lehetőség áll az észlelők rendelkezésére: személyesen értesíthetik a közelben lévő rendészeti egységet vagy a járművezetőt. Márciustól azonban egy új opció is elérhetővé válik: a BudapestGo alkalmazás lehetővé teszi a hívás indítását a FÖRI 0-24 órás irányítóközpontjához, amely azonnali intézkedést tud kezdeményezni. Walter Katalin javasolta, hogy a BKK-rendészettel kapcsolatos kommunikációt márciusban fokozzák, miután ez az új funkció elérhetővé válik. Továbbá, az alkalmazásból indított 112-es hívásokat is észlelhetik majd. A BudapestGo hívásfunkciójának megjelenéséről prezentációt is tartott, amely szerint a felhasználók egy "Segíthetünk?" nevű menüpont alatt választhatnak, hogy vészhelyzet van-e (ez esetben a hívás a 112-re irányul), vagy rendészeti beavatkozást igénylő eseményről van szó, amelyhez a FÖRI irányítóközpontja tud segítséget küldeni.

Walter kiemelte, hogy a BKK-rendészet célja nem csupán az utasok biztonságérzetének fokozása, hanem a szociálisan hátrányos helyzetben lévő emberek támogatása is, amennyiben szükség van rá. Ennek érdekében a BKK már korábban is együttműködött a Menhely Alapítvánnyal, de a jövőben szeretnék ezt a partnerséget további szervezetek bevonásával bővíteni, mint például a Máltai Szeretetszolgálat, a BMSZKI és az Oltalom Karitatív Egyesület.

A vezérigazgató arról is beszélt, három részből áll majd a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat. Ezek: a FÖRI-hez tartozó BKK-rendészet, a BKK és a BKV személy és vagyonőrei, továbbá a BKK és a FÖRI közös szolgálata.

Kiss Ambrus, a Főpolgármesteri Hivatal főigazgatója, buzdította a közönséget, hogy csatlakozzanak a BKK-rendészethez, ahol a teljes juttatási csomaggal együtt akár bruttó 600 ezer forintot is kereshetnek. Hangsúlyozta, hogy korábbi bizottsági ülésen felvetett igény alapján a BKK-rendészek számára különleges képzések kerülnek bevezetésre. Ezt a programot az ORFK, azaz a rendőrség munkatársai fogják támogatni, és hamarosan ötven járőr részesül konfliktuskezelési tréningben.

Related posts