A Toyota újraéleszti a Scion márkát, de nem a megszokott formájában, ahogy azt elsőre elképzelhetnéd – írja a Totalcar.


Talán néhányan még emlékeznek arra a különös, dobozformájú autóra, amely a 2000-es évek közepén néha feltűnt az utcákon. Míg nálunk csak ritkán bukkant fel, az Egyesült Államokban, ahol eredetileg debütált, egy egész szubkultúra köré épült: ez nem más, mint a Scion xB, a Toyota által életre hívott márka legismertebb modellje. Az xB mellett több más különleges kisautó is szerepelt a kínálatban, és a márka idővel átmatricázott Toyotákat is forgalmazott, de végül 2016-ban búcsút intettek a színpadnak. Most azonban úgy tűnik, hogy a japán óriásvállalat új utakat keresett az xB számára, legalábbis egy lenyűgöző, egyedi koncepciót mutattak be a Las Vegas-i SEMA kiállításon, amely újra felélesztheti a modell iránti érdeklődést.

A Scion 01 igazán különleges darab, amely teljesen eltér a márka eddigi termékeitől. Ez egy Side-by-Side (SxS) jármű, amelyet kifejezetten a szabadidős aktivitásokhoz és a kalandvágyó felhasználók igényeihez alakítottak ki. Ezen autók a korábbi UTV-k, vagyis a munkára tervezett quadok evolúciójának tekinthetők, ám most a sport és a szórakozás középpontjába kerültek. Ebből a kategóriából talán a legismertebb példányok a Polaris RZR és Ranger modellek, amelyek már régóta népszerűek a hobbisták körében. A Scion 01 tehát új dimenziót nyit meg az off-road élmények terén, garantálva a felejthetetlen kalandokat!

Jelenleg még csak a tervezés fázisában járunk, de a Toyota észak-amerikai ága komoly erőfeszítéseket tett a 01-es modell kapcsán. Ezt jól tükrözi, hogy a jármű szerkezetére FIA-kompatibilis bukókeretet integráltak, amely egyúttal a karosszéria felső részét is képezi. A hagyományos sárvédők teljes hiánya a kategória szellemében valósul meg, és az ajtólemezek kivételével az utastér szinte teljesen nyitott. A tető nem éppen a beázás elleni védelemről híres, viszont egy figyelemfelkeltő részlet a masszív fényhíd és a hátsó részre elhelyezett pótkerék, amelyek igazán izgalmassá teszik a megjelenését.

A műfajban gyakran előfordul, hogy a Scion 01 motorja a hátsó tengely mögött helyezkedik el, ami az autó orrát kifejezetten rövidé teszi. A Toyota nem fukarkodott a teljesítménnyel: a 01-es modell esetében egy lenyűgöző 304 lóerős hibrid rendszerrel rukkoltak elő. Ez a hibrid megoldás egy négyhengeres turbómotorral kombinálódik, amely állítólag a haszongépjárművek részlegéből származik. Az igényesség mögött az a cél állt, hogy egy olyan járművet tervezzenek, amely még extrém terhelés mellett is megbízhatóan teljesít minden helyzetben.

Ehhez igazították a futóművet is, ami a Toyota szerint rendkívüli rugóúttal és szokatlanul ügyes csillapítással rendelkezik. A leírás alapján a 01 nem csak a homokban csapatva érzi magát otthonosan, de a durvább erdei utak, sőt, a sziklamászás sem jelent neki gondot. De gondoltak arra is, ha a késő este érkeznénk meg, esetleg a hajnali órákban indulnánk túrázni, ugyanis a 01 kapott egy Silent Mode-ot, amiben kizárólag az elektromos rendszert használva mozog, így nagyon csendes marad.

Don Frederico, a Toyota járműteljesítmény-fejlesztési részlegének alelnöke, kifejtette, hogy a Scion 01 koncepció célja, hogy a Toyota felkutassa azokat a területeket, ahol még nem érvényesült a modern hibrid hajtásláncok előnye. A vállalat arra törekszik, hogy új színtereken is megjelenjen, és inspirálja a fiatal generációt, hogy felfedezzék a természet csodáit, és csak egyszerűen élvezzék az utazást.

Related posts