A svéd hiperautó új sebességrekordot állított fel, megdöbbentő teljesítményével lenyűgözve a motorsport világát.


A Földi halandók számára megközelíthetetlen dimenzióban két hiperautógyártó vállalat vív ádáz versenyt, ahol egymásra licitálnak a 400 km/órás sebesség határvonalán.

A jövő hiperautói a fizika határvonalán egyensúlyoznak, és a leglenyűgözőbb az, hogy szinte mindegy, mi szolgáltatja az energiát. Az elektromos hajtás és a belső égésű motorok versenye igazi erőpróba, amelyet nehéz átlagos gondolkodással felfogni. Ez a technológiai párbaj nem csupán a sebességről szól, hanem a mérnöki zsenialitás határait feszegeti, miközben a teljesítmény és a hatékonyság új dimenzióit célozza meg.

Ez a 0-400-0, azaz az álló helyzetből történő 400 km/órára való gyorsulás, majd az intenzív fékezés, amely újra megállítja az autót. Két évvel ezelőtt a tisztán elektromos Rimac Nevera egyetlen próbálkozás során 23 világcsúcsot állított fel, ezzel letaszítva a trónjáról a korábbi rekordert, a Koenigsegg Regerát. A svédek azonban nem hagyták annyiban, és néhány héten belül visszavágtak, majd egy év elteltével a Koenigsegg Jesko Absolut újra megdöntötte a saját márkájának rekordját ebben a őrült versenyfutásban.

Az idei nyáron első körben a Riac vágott vissza a Nevera R verziójával, de rövid életű volt a siker. A négy villanymotoros, 2107 lóerős sportautó 25,79 másodperc alatt tudta le a mutatványt, miközben 431 km/órára gyorsult, ezzel a legnagyobb végsebességű villanyautó címét is bezsebelte.

A svéd hiperautó csapatának tagjai elhatározták, hogy nem hátrálnak meg, és szembeszállnak a kihívással, hiszen tisztában voltak vele, hogy a technológiai lehetőségekben még bőven rejlik potenciál.

A Koenigsegg augusztus 7-én újabb mérföldkövet állított fel, amikor a Rimac korábbi rekordját megdöntötte az örebrói repülőtéren. A volán mögött Markus Lundh, a gyár tapasztalt tesztpilótája ülve vezette a járművet. Érdekesség, hogy a rekordot a már ismert Jesko modellel érték el, amely már korábban, 2024-ben is új csúcsot állított fel a Koenigsegg történetében.

Ahhoz, hogy a Koenigsegg visszaszerezze a 0-400-0 km/h-s (0-249-0 mph) rekordot a Rimactól, mindössze néhány szoftveres módosításra volt szükség a Jesko Absoluton.

A vállalat szoftvermérnökei újrahangolták a Jesko különleges, innovatív és összetett erőátviteli rendszerét, valamint a motorvezérlő egységét. E közben bevezettek egy vadonatúj nyomatékszabályozó rendszert is, amely lehetővé teszi, hogy az Absolut "soha nem tapasztalt módon" kezelje a tapadást.

A módosítások eredményei lenyűgözőek: a 0-400-0 km/h rekordját hitelesített eszközökkel 25,21 másodpercre állították be. Érdekes módon ezt a hátsókerék-hajtású konstrukcióval érték el. Christian von Koenigsegg, a cég alapítója, hangsúlyozta, hogy a V8-as motorra épülő hajtáslánc nyomatékleadási jellemzői már az elektromos megoldások szintjén teljesítenek, ezzel új mércét állítva a teljesítmény terén.

Related posts