Amerikai modell inspirálja a szlovák bankot, hogy hatékonyabban vonja be a fiatalokat | FinTechRadar


A szlovák 365.bank Smartie appja játékosan tanít pénzügyi tudatosságot 8-15 éveseknek, az amerikai gamifikációs modell pedig Európában is bizonyítja sikerét

A szlovák 365.bank új, játékos megközelítéssel vonzza magához a fiatalokat. A Smartie nevű mobilalkalmazásuk célja, hogy a 8-15 éves gyerekeket pénzügyi tudatosságra tanítsa. Az ilyen típusú gamifikált pénzügyi oktatás már az Egyesült Államokban is bizonyított, ahol a fiatalok jelentős része mindössze öt vezető neobank egyikénél vezeti a számláját.

A 365.bank a szlovák fintech vállalat, a Vacuumlabs segítségével hozta létre a Smartie-t, amely interaktív és szórakoztató módon tanítja a gyerekeket a pénz kezelésére. Az alkalmazásban számos funkció található, amelyek kifejezetten a fiatal korosztály igényeire szabottak:

A Smartie már indulása után óriási sikert aratott: a felhasználói vélemények alapján a gyerekek 85 százaléka és a szülők 90 százaléka ajánlaná másoknak is az appot. A siker elismeréseként a 365.bank az alkalmazás megjelenésének évében elnyerte a The Banker magazin "Év bankja" díját.

A fiatalok körében világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a játékos pénzügyi tanulási megoldások. Az Egyesült Államokban a Greenlight és a Step kiemelkednek a családi orientált neobankok között, összesen közel 10 millió ügyféllel büszkélkedhetnek. Ezen intézmények sikerének titka az oktatási programokban rejlik, amelyek segítik a fiatalokat a pénzügyi tudatosság fejlesztésében. Jelenleg az USA öt legnagyobb családi fókuszú neobankja kezeli a 18 év alattiak bankszámláinak 40%-át, ami jól mutatja a szektor növekvő jelentőségét.

Nagy-Britanniában is egyre népszerűbbé válnak hasonló kezdeményezések, mint például a GoHenry és a Starling Kite, amelyek több százezer felhasználót vonzottak magukhoz. Magyarországon pedig a Peak fintech cég innovatív banki megoldásokkal állt elő, amelyek a felelős pénzkezelést ötvözik a játékos formában történő, személyre szabott pénzügyi oktatással.

A fiatalabb generációk igényeit kiválóan kiszolgálják ezek a megoldások. A TikTokon például rendkívül népszerűek a pénzügyi oktatási tartalmak: a #fintok és #moneytok címkék több milliárd megtekintést értek el az elmúlt években. Erre a trendre reagálva a bankok is elkezdtek megjelenni a közösségi média platformokon, hogy hasznos és vonzó oktatási anyagokkal szólítsák meg a fiatalokat.

Related posts