A kaposvári buszon egy kisfiú szíve mélyén megélt megaláztatás történt, amikor az ellenőrök a legrosszabb módon bántak vele.
Ózdon medvetámadás történt, amely pánikot keltett a lakosok körében: sokan kétségbeesetten a kocsijukba ugráltak, hogy elmeneküljenek a veszélyes helyszínről!
Kedd délután először buszozott volna egyedül egy kaposvári kisfiú, így nem kellett volna megvárnia, hogy véget érjen édesanyja munkaideje. Az anya ezért kiváltotta neki a Kaposvár Kártyát, majd kedvezményes bérletet vett neki, amelyet betettek a nyakba akasztható tartóba, ráírták a Kaposvár Kártya számát és a gyerek táskájába tették a diákigazolványát is.
Az utazás napján, amelyre mindenki izgatottan készült, a busz ellenőrei megakadályozták a kisfiú felszállását. A két felnőtt, a kártyatartó tartalmát alapul véve, úgy döntött, hogy a fiú nem utazhat az adott járaton. Ráadásul még egy 12 ezer forintos pótdíjat is ráróttak, és az erről készült dokumentumon feltüntették, hogy a gyerek nem rendelkezett sem diákigazolvánnyal, sem érvényes Kaposvár Kártyával. Az édesanya, akit mélységesen felháborított az eset, a sonline.hu-n osztotta meg dühét.
Időközben a kisfiú elővette a táskájából a diákigazolványát, amelyen a számát is feltüntették, ám az irat továbbra is hangsúlyozottan aláhúzva jelezte, hogy nem volt nála.
Az édesanya szavai szerint nem csupán a jogszerűtlennek ítélt büntetés az, ami a legnagyobb fájdalmat okozza, hanem az a megalázó élmény, amelyet a 11 éves kisfiú átélhetett.
Olyan hangnemben beszéltek vele, hogy sírva gyalogolt haza, és azt mondta, hogy többet nem fog buszozni
- Kérlek, tedd egyedivé a mondandódat - kérte az édesanya a portálnak, miközben aggodalommal a hangjában megjegyezte, hogy ha gyalogosan hazafelé tartva bármi történik a gyermekével, akkor vajon kinek a felelőssége hárulna erre?
Az anya úgy érzi, hogy mélyen bántja, hogy...
A Kapos Holding Zrt., amely a kaposvári tömegközlekedést üzemelteti, sajnálatát fejezte ki, ha a kisfiú számára megterhelő és kellemetlen élményt jelentett az incidens. Az ügyvezetés hangsúlyozta, hogy az ellenőrök minden esetben a hatályos jogszabályok és előírások keretein belül dolgoznak, és nem rendelkeznek mérlegelési jogkörrel. Ráczné Czellár Anita, a cég marketingvezetője elmondta, hogy az utazási jogosultság ellenőrzésekor elengedhetetlen, hogy az utasnál legyenek a szükséges igazolványok, így például érvényes kedvezményes bérlet, diákigazolvány és Kaposvár kártya.
Emellett hangsúlyozták, hogy elkötelezettek az ügy minden részletének alapos kivizsgálása mellett. Kérik ellenőreiket, hogy fordítsanak figyelmet a megfelelő tájékoztatásra és a tiszteletteljes kommunikációra az utasokkal, kiemelten a kiskorúak esetében.
A portál hírei alapján ez már nem az első alkalom, hogy az ellenőrök durva szavakkal fordulnak egy gyermekhez; augusztusban szintén napvilágot látott egy hasonló eset.