Meglepetésekkel teli fordulatok rázkódtatták meg a hangulatot az imolai időmérőn, ahol drámai bukások következtek be.

A maratoni hosszúságú imolai Forma-1-es időmérő igazi drámai eseményeket hozott: komoly balesetek, csalódott olasz versenyzők és éles küzdelem az első helyért. Mindenki izgalmakkal telve várta, mi fog történni a pályán!
Kissé borongós időben, 22 Celsius-fokos levegő- és 40 fokos aszfalthőmérséklet mellett indult neki a Forma-1 mezőnye 2025 hetedik időmérő edzésének Imolában. A harmadik szabadedzés során a McLaren autói tűntek a legjobbnak, de nem ez lenne az első alkalom idén, hogy az időmérőt nem sikerült jól teljesíteniük.
A Q1 szakasza nem igazán tudott lendületbe jönni, amikor Cunoda Juki előidézte 2025 eddigi legjelentősebb balesetét. A japán pilóta túlságosan is rátette a Red Bullt a Villeneuve-sikán bejárati rázókövére, aminek következtében a jármű tapadást vesztett és olyan sebességgel csapódott a falba, hogy a levegőbe emelkedett, sőt, a hosszanti tengelye körül is megfordult. Szerencsére a pilóta épségben kiszállt az autóból, és jól jött, hogy az autón ott volt a fejet védő glória.
A hasznos időből már hat perc eltelt, ami azt jelenti, hogy a többieknek csupán bő 12 percük maradt a továbbjutás kiharcolására. A mezőny dinamikáját kissé felborította a piros zászló, így akadtak, akik először a régi gumikon futották a mért kört, majd a szakasz végére felcserélték azokat az új abroncsokra.
A Q1 végére rendeződhetett volna a papírformának megfelelően a mezőny, de alig akadtak páran, akik valóban javítottak körükön. Franco Colapinto ugyanis visszatérő időmérőjén csúnyán összetörte az Alpine-t: a Tamburello-sikánban a hétvégén már a két Racing Bulls is hibázott ugyanott, de az argentin nagyobb lendülettel ment el a falig.
A kiesőzónában mégis olyan nevek tűntek fel, akiken igazán nem csodálkozunk: Liam Lawson (Racing Bulls), Nico Hülkenberg (Kick Sauber), a két Haas versenyző, valamint Tsunoda is.
Oliver Bearman körül ment a huzavona: a Haas versenyzője nagyjából egyszerre ért célba, mint amikor a piros zászlót elrendelték. Köre továbbjutást érő volt, de sokáig kérdéses volt, hogy ő vehet-e részt a Q2-ben, vagy az éppen a határon táncoló Gabriel Bortoleto (Kick Sauber).
A Q2 végül szinte abban a pillanatban vette kezdetét, amikor az időmérő eredetileg befejeződött volna - Bortoletóval a pályán. Az események úgy zajlottak, hogy bár a vizsgálat hivatalosan megkezdődött, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem tette közzé az eredményeket, és a Haas csapatával sem osztottak meg információt.
A szakasz dinamikája érdekes volt: többen is voltak, akik második mért körükön nem tudtak (vagy nem eleget) javítani. A két Williams viszont csodát tett, Carlos Sainz elsőként jutott tovább a Q3-ba. Az Aston Martinok bevetettek egy gumitrükköt is: lágyak helyett közepeseken futottak, ami így a kör végére is kitartott.
Ahogy az idő múlásával közeledett a verseny vége, a hazai hősök mind búcsút intettek: a két Ferrari mellett Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) is búcsúzott a küzdelemtől. Továbbá Bortoleto is feladta a harcot, és természetesen nem feledkezhetünk meg Colapintóról sem, aki az autóját összetörve kénytelen volt kiszállni.
A Q3-as első próbálkozások után ismét feltűnt valaki a McLarenek előtt. Ezúttal Max Verstappen villantott a Red Bull-lal, és köridője mindössze 49 ezreddel volt gyorsabb Oscar Piastri legjobbjánál. Lando Norris a másik McLaren volánjánál 190 ezredmásodperc hátránnyal zárta a kört, míg George Russell (Mercedes) is értelmezhető távolságban maradt, 27 ezredmásodperces lemaradással.
A finálé izgalmas pillanataiban, az Aston Martinok mellett Russell is előhúzta a közepes abroncsokat, abban a reményben, hogy a kör végére tartósabb gumik segítségével jobb rajtpozíciót szerezhet. Eközben Piastri feljavította a saját idejét, ezzel ideiglenesen az élre került, míg Norris nem tudott javítani. Verstappen is próbálkozott, sikerült is neki egy kört javítania, de a vezetést nem tudta visszaszerezni. Russell taktikája részben bevált: Verstappen mögött, de Norris előtt, a harmadik helyen zárta a versenyt.
Fernando Alonso az Aston Martin színeiben az ötödik helyen zárta a versenyt, ezzel a legjobbak közé került. Őt a spanyol versenyző, Carlos Sainz követte. A top tíz további sorrendje a következőképpen alakult: Alexander Albon a Williams csapatával a hatodik, Lance Stroll az Aston Martin színeiben a hetedik, Isack Hadjar a Racing Bulls pilótájaként a nyolcadik, míg Pierre Gasly az Alpine-nal a kilencedik helyen végzett.
A 2025-ös Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíj vasárnap délután 3 órakor veszi kezdetét.