Dr. Martens: A cipő már nem annyira szoros, de még mindig van rajta javítani való - Világgazdaság
Az ikonikus brit bakancsgyártó, a Dr Martens, erőteljes ünnepi időszakra készül, hogy csökkentse veszteségeit. A vállalat új modellek bemutatásával, amerikai piacra való terjeszkedéssel és vezetői váltással igyekszik megújítani tevékenységét. A részvényesek pozitívan reagáltak a friss fejleményekre, ami bizakodásra ad okot a jövőbeni kilátásokat illetően.
Bár még masszívan veszteséges a Dr Martens, de kitartó részvényesei minden apró pozitív jelnek tudnak örülni. A legendás brit bakancsgyártó erősen induló karácsonyi vásárlási szezonról, készleteinek csökkenéséről és költségcsökkentési programjának részsikereiről számolt be a csütörtökön közzétett gyorsjelentésében, melyben a 2025-ös üzleti év szeptemberrel végződött első hat hónapos időszakát tekintette át.
Ez alapján világossá válik, hogy a lábbelik iránti kereslet csökkent, ami a nyereségükből veszteségbe való átmenetet eredményezett. Ugyanakkor, az adósságállományuk jelentős csökkentésével sikerült javítaniuk a pénzügyi helyzetüket. Ami a féléves időszakra vonatkozó konkrét számokat illeti, ezek az elemzők várakozásait meghaladó eredményeket mutattak.
A Dr Martens 2021 januárjában a londoni tőzsdén bevezetett részvényei eddig összesen 85,5 százalékos értékcsökkenést könyveltek el, ebből az idei évben 25 százalékos visszaesést tapasztaltak. Azonban a legújabb kollekciók kedvező fogadtatása, az adósságállomány csökkentésére tett lépések, valamint az amerikai piacon való terjeszkedésről szóló hírek hatására a részvények ára 13 százalékkal emelkedett.
A Dr. Martens most egy vadonatúj kollekcióval dobja fel a forgalmát, amely garantáltan felkelt mindenki figyelmét.
Kenny Wilson vezérigazgató elégedetten szólt a Dr Martens műszőrme bélésű Chelsea csizmáinak, a klasszikus 1460-as bakancsmodell új, puhább bőrből varrt változatának és az új Anistone motoros csizmamodellek bevezetésének fogadtatásáról, megemlítve, hogy rendelésekkel jól állnak, ami azért is fontos és bátorító, mert
A Dr Martens megőrizte a 2025-ös üzleti évre vonatkozó célkitűzéseit, amelyek szerint a bevételek csökkenése nem fogja meghaladni a tíz százalékot. Ez arra utal, hogy a vállalat az eddig felhalmozott 18 százalékos hátrányból a második félév során képes lehet valamelyest javítani a helyzetén.