Ezek a traffipaxok szinte aranyat érnek a gyorshajtók zsebének: íme a részletes lista!

Kép: Economx / Sánta András - Sebességmérő készülék a 11-es főút budapesti bevezető szakaszán, Békásmegyer környékén.
A sebességmérő kamerák pozitív hatása már 2024 decemberében érzékelhető volt - állítja a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), amely a Vezess kérésére elküldte a tavaly novembertől élesben működő fővárosi traffipaxok első negyedévének fogásait. Összesen 118 275 gyorshajtást rögzítettek a sebességmérők Budapest területén három hónap alatt.
A számok világa:
Látható, hogy megfeleződött a havi sebességhatár-átlépések száma novemberről januárra, igaz, az év első hónapjában a legkisebb a forgalom az utakon hosszú évtizedek óta. Többet, majd a februári márciusi adatok jelenthetnek.
A rendőrség már most kedvezően értékeli a kialakuló trendet.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) adatai alapján a sebességhatárt túllépők száma jelentős mértékben csökkent, ami a forgalom átlagsebességére is kedvező hatással volt. Míg a korábbi időszakban naponta több mint 3000 gyorshajtást regisztráltak, addig mára ez a szám 1000 alá süllyedt. Érdekes megjegyezni, hogy a 1000 eset/nap feletti gyorshajtásokat szinte kizárólag a hétvégéken észlelik.
Meglepő módon nem az Árpád hídon csípik el a legtöbb gyorshajtót, pedig sokan ezt gondolnák.
Habár az ottani sebességmérők már az első hónapjukban rögzítettek a megengedett 70 km/órás sebességhatár kétszeresével vagy még többel száguldókat: 140, 143 és 149 km/órával mértek be autósokat, a rendőrség szerint a legnagyobb bírságösszeg 468 ezer forint volt, amelyet az Üllői út IX. kerületi szakaszán 50-es táblánál 158 km/órával bemért autós kapott. A többiek megúszták 140 ezer forintos bírsággal.
Extrém száguldozók vannak máshol is:
A leggyakoribb gyorshajtási eseteket ezen a helyszínen dokumentálták.
A november, január és február hónapok során összesen 5.999.402.000 forint bírságot szabtak ki, ami naponta átlagosan 64,5 millió forintot jelent. Ezen időszakban egy szabályszegésre jutó átlagos bírságösszeg 50.724 forint volt.
Az Árpád hídi baleset után politikai ügy lett Budapesten a száguldozók elleni fellépés.
A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) telepítette és finanszírozta a 26 új traffipaxot, amelyeket a BRFK által most is említett tesztüzem után 2024. október 30-án élesítettek. Helyüket a rendőrség segítségével jelölték ki, és mindegyiket integrálták az országos VÉDA-rendszerbe.