Érdekes változások zajlanak a Facebook algoritmusában.

Az utóbbi években a Facebook drámaian visszafogta a hírtartalmak elérhetőségét, ami komoly forgalmi visszaesést okozott a hírportálok számára. Ugyanakkor 2025 márciusában úgy tűnik, egy új irányvonal körvonalazódik.
A Similarweb statisztikái alapján a globális angol nyelvű hírportálok 68 legnagyobb képviselőjének 75%-ánál tapasztalható a Facebookról érkező forgalom növekedése az összes közösségi média forgalmon belül. Ez a jelenség az Egyesült Államokban is észlelhető, ahol a leglátogatottabb oldalak 74%-ánál szintén emelkedett a Facebook részesedése a közösségi forgalomban - számolt be róla a médiapiac elemzése alapján az angol Press Gazette.
A változás hátterében a Meta januári bejelentése áll, miszerint személyre szabottabbá teszik a politikai tartalmak megjelenítését a Facebookon, az Instagramon és a Threadsen, így azok a felhasználók, akik több hírt szeretnének látni, könnyebben hozzáférhetnek ezekhez az információkhoz.
Az Express esetében a növekedés különösen figyelemre méltó volt, hiszen a Facebookról származó forgalom 26%-kal emelkedett, ezzel a közösségi média forgalmának már 75%-át képviseli. Továbbá, az Express teljes közösségi média forgalma is jelentős, 68%-os növekedést mutatott. Más hírportálok, mint például a The Atlantic, Axios, The Hill, Reuters, Newsweek, Breitbart, ABC News és az Associated Press szintén hasonló trendet figyelhettek meg, mivel mindannyian tapasztaltak növekedést a Facebookról és az összes közösségi médiából származó forgalmukban.