Bár a bál zajlik, Rogán Antal kedvenc plakátkészítője ismét örömben úszik.


Egyedülálló lehetőségként nettó 500 millió forintos keretszerződést alakíthat ki a Terror Házát működtető, Schmidt Mária vezette állami alapítvánnyal Balásy Gyula kommunikációs vállalatának két kulcsszereplője. A kormányzati kommunikációt megvalósító vállalkozások a megállapodás keretein belül a szerződéses összeg 75 százalékát biztosan elnyerik.

Másfél évre nettó 500 millió forint (bruttó 635 millió forint) értékben szervezheti meg a Schmidt Mária által vezetett, a Terror Háza Múzeumot is üzemeltető Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány (KKETTK) kommunikációs tevékenységeit. A feladatot a Rogán Antal irányítása alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiírt közbeszerzés keretében Balásy Gyula tulajdonában lévő Lounge Design Kft. és a New Land Media konzorciuma nyerte el, melyeket a Fidesz kedvelt plakátosaként ismernek. Az uniós közbeszerzési értesítőből kiderül, hogy a KKETTK a keretösszeg 75%-át, azaz nettó 375 millió forintot (bruttó 476,25 millió forintot) köteles lehívni, ami garantálja, hogy Balásyék ezt az összeget biztosan számlázhatják.

A kiírás szerint megyei, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken, elektronikus médiumokban (helyi, országos tv-, rádiócsatornák) és online hirdetési felületeken történő megjelenéseket és kapcsolódó szolgáltatásokat kell Balásyéknak megszervezniük, kiemelten:

Balásy Gyula vállalkozásai ellen áprilisban indult nyomozás bizonyos szerződések kapcsán, azonban azóta is folyamatosan elnyeri az állami megbízásokat.

A közbeszerzési eljáráson a másik induló a Rókusfaly Pál és Rókusfalvy Gábor cégeinek tulajdonában álló Roxer Kommunikációs Ügynökség volt.

A mostani közbeszerzési kiírásban rögzített nettó 500 millió forintos keretösszeg 18 hónapra nem kiugróan magas ahhoz képest, hogy a KKETTK-nak 2023 végén járt le egy 2021 őszén kötött, 27 hónapra szóló szerződése, melyet ugyancsak a Balásy-cégekkel kötött. Ez utóbbinak a keretösszege nettó 700 millió forint volt, és ebben a Trianon-emlékévvel kapcsolatos kommunikációs költségek is benne voltak.

Fontos megjegyezni, hogy a Balásy-cégek számára kifizetett PR- és kommunikációs költségek jelentős részesedést képviselnek Schmidt Máriáék pénzügyi keretében. A KKETTK éves beszámolóiban az alábbi összegeket tüntették fel: 2021-ben 2 milliárd forint, 2022-ben 4,2 milliárd forint, míg 2023-ra 891 millió forint értékben vettek igénybe szolgáltatásokat. A médiamegjelenésekre vonatkozóan 700 millió forintos keretösszeg került megállapításra, amelyből mivel 2021-ben a szerződés csupán egy negyedévig volt érvényben, így az igénybevett szolgáltatásoknak csupán egy nyolcadát képviselte. Schmidt Máriáék közalapítványa számára 2021-ben 3,3 milliárd, 2022-ben 5,9 milliárd, 2023-ban pedig 2,8 milliárd forintnyi támogatás jutott a központi költségvetésből.

Az alapítvány 2023-as beszámolójában kitérnek a kommunikációra is, ott ez olvasható:

"A Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány kommunikációja egyrészt az alapítvány felületein (közösségimédia oldalak, honlapok, podcast-csatornák) folyik; ahol felhívja a figyelmet az intézetek rendezvényeire, programjaira, összehangolja a kommunikációt a társszervező intézményekkel, másrészt kapcsolatot tart a sajtóval; folyamatos médiaszerepléseket vállal, archiválja azokat (szöveg, kép és mozgókép formájában), valamint kiszolgálja a folyamatos médiaérdeklődést. Az alapítványhoz kötődő események médiakampányainak szervezése és megvalósulásának ellenőrzése is folyamatos."

A KKETTK a legutóbb azzal került a hírekbe, hogy megjelentette a brüsszeli ereszmutatványáról elhíresülve a közéletbe visszatérő Szájer József interjúkötetét.

Nemrégiben lehetőségünk nyílt egy izgalmas beszélgetésre Ligeti Miklóssal, a Transparency International Magyarország jogi vezetőjével, amely során a közbeszerzések felülvizsgálatának kérdéseiről és a törvénytelenül kifizetett pénzek visszaszerzéséről esett szó.

Related posts