Itt a megfizethető Tesla: rádiót nem találsz benne!

A Tesla bemutatta a Model 3 és Model Y kedvezőbb árú változatait. Azoknak, akik spórolni szeretnének, érdemes mérlegelniük, mivel a költségek csökkentésével jelentős funkciók elvesztésével kell szembenézniük.
Tegnap értesítettük Önöket, hogy a Tesla egy lényeges bejelentésre készül. Mostanra azonban a várakozás véget ért, és felfedték az árverseny keretében tervezett modellek specifikációit.
A fapados verziók a Standard utónevet kapják - ezzel egy időben a nagy hatótávolságú modellek "Premium" névre állnak át. A Performance marad Performance.
Észak-Amerikában az új Standard modellek már 10%-os árelőnnyel debütálnak, míg Magyarországon egyelőre nem elérhetők az árlistákon. Az európai bevezetésük kapcsán is csupán homályos információk állnak rendelkezésre, azonban ez a helyzet semmilyen pozitív vagy negatív következtetést nem von maga után.
Ami a tévedéseinket illeti: a Tesla valóban módosította a Standard modellek akkumulátorát, így annak kapacitása csupán 69 kWh-ra csökkent. A jármű egyetlen villanymotorral van felszerelve, amely a hátsó kerekeket meghajtva biztosítja a mozgást.
A másodkézből szerzett információk alapján a hatótávolság a szintén hátsókerék-hajtású modellhez képest 10 százalékkal csökkent, a 0-96 km/óra gyorsulás szintideje 5,4 helyett 56,8 mp. A végsebesség maradt 201 km/óra.
Az orr és a far közötti lámpák összekötő sáv eltűnt, így az első lökhárító vonalai letisztultabbá váltak. Az alapkivitelű kerekek mérete 18 col, míg a 19 colos változatért felárat kell fizetni. A karosszériaszínek választéka is korlátozott, mindössze három opció közül lehet választani: szürke, gyöngyházfehér és gyémántfekete.
Az ülések szintetikus bőr helyett kellemes szövetborítást kaptak, míg a padlókonzolban egy tágas tárolóhely vár ránk. Az első ülések nem rendelkeznek szellőztetési funkcióval, a hátsók pedig fűtés nélküliek, és a középső hátsó rész helyén nem találunk érintőképernyőt: itt egyszerűen állítható légbeömlőket helyeztek el. A kormánykerék is manuálisan állítható, ami praktikus megoldást kínál.
Az audiorendszer mostantól 15 helyett csupán 7 hangszórót tartalmaz, és az analóg (AM/FM) rádió teljesen eltűnt, a digitális vagy műholdas rádiózás lehetősége egyelőre nem ismert. A HEPA légszűrő is lekerült a felszereltségi listáról. A külső tükröket ezentúl manuálisan kell behajtani, automatikus sötétedés nélkül. A hátsó ülések motoros döntésére sincs már lehetőség, továbbá a népszerű Autosteer funkció és a hangulatvilágítás is eltűnt az új modellből.
A lengéscsillapítókat egyszerű, hagyományos alkatrészekre cserélték, míg az üvegtető helyett egy hangszigetelő béléssel ellátott klasszikus tetőkárpit készült, hogy kényelmesebbé tegye az utasok élményét. Valójában az üvegtető megmaradt, mivel az újratervezés és a szükséges vizsgálatok költségei rendkívül magasak lettek volna. Az üvegtetőt letakarták, így akik nem hajlandók megfizetni az extra költségeket, nem élvezhetik annak előnyeit.
Az üvegtető itt alapból opció volt (ellentétben a Model Y-nál, ahol ez alapfelszereltség), így egyszerűen eltávolították a választékból. A többi módosítás a Model Y Standard specifikációját követi: kisebb kerekek, szűkebb színpaletta, egyszerűbb kárpitozás, valamint motoros helyett manuális állítású szerelvények és passzív lengéscsillapítók kerültek a belépő szintű modellbe.
A változások valóban jelentősek, a Tesla Standard kivitelek kifejezetten szegényesen hangoznak. Gyanítjuk, hogy nem a magánvevőket célozza meg a gyártó ezekkel a fapados variánsokkal, hanem az autókölcsönzőket, illetve a flottavásárlókat. Ahogy fent említettük, az európai forgalmazás részletei egyelőre nem ismertek.