Új mérföldkő született a gyermekvédelem területén!

Egyetlen autó sem ért el eddig olyan kiemelkedő eredményt az Euro NCAP gyermek utasvédelmi tesztjein, mint amit most két kínai gyártású SUV megoszt egymással.
A Polestar 3 a Geely-csoport felső kategóriás, tisztán elektromos szabadidőjárműve, a 4,9 méteres óriást 496 vagy 525 lóerős hajtáslánc mozgatja. A BYD Sealion 7 alig kisebb, 4,83 méteres elektromos SUV, amelynek rendszerteljesítménye 231 és 530 lóerő között választható.
A két autó között számos közös vonás található, de most nézzük meg, mi az, ami a családos vásárlók számára a leglényegesebb: mindkét jármű 93%-os teljesítménnyel zárta az Euro NCAP biztonsági vizsgálatának gyermek utasbiztonsági tesztjeit. A 2023-as szigorított vizsgálati követelmények óta egyetlen más autó sem nyújtott ilyen kiemelkedő védelmet a hátsó üléseken utazó gyermekek számára.
Ez nem csupán annyit jelent, hogy a gyermekülésben ülő kicsik a frontális és oldalirányú ütközések során maximális védelemben részesülnek. 2023 óta a járművek már azt is képesek észlelni, ha utas tartózkodik a hátsó ülésen. Ezen innováció révén a rendszer figyelmezteti a vezetőt, hogy kiszálláskor ne feledkezzen meg a gyermek biztonságáról, így megelőzve a baleseteket vagy a feledékenységből adódó veszélyhelyzeteket.
A két autó csupán egy szempont miatt veszített pontot: a hátsó középső ülésen nem állnak rendelkezésre a gyermekülések biztonságos rögzítését megkönnyítő, szabványos megoldások, mint például az Isofix. Emellett egyik jármű sem kínál beépített, kinyitható ülésmagasítót sem.
Ha gyerekkel tervezed az utazást, ma ezek a legbiztonságosabb autók közé tartoznak. Érdemes megemlíteni, hogy a Polestar 3 egy kicsit jobban teljesít a BYD Sealion 7-hez képest – hatékonyabban védi az elöl ülő utasokat, és a fejlett vezetőtámogató, baleset-elkerülő rendszerei is harmonikusabbak. Az eltérések azonban minimálisak, így mindkét modell remek választás lehet.
Nem sokkal marad le az Audi A6 e-tron gyermekbiztonsági teljesítménye sem, ahogy azt az alábbi cikk is bemutatja: