Káosz uralja a repülőtereket, és a jövőben további leállások várhatók.


A részleges amerikai kormányzati leállás miatt megnövekedett várakozási időre kell számítani a reptereken.

Az amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal (TSA) vezetője csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy ha a kormányzati leállás folytatódik, a repülőtereken jelentősen megnövekedhetnek a várakozási idők. Ezt a Portfolio is beszámolta.

Komoly problémákat okozhat a reptéri dolgozók kiesése

2019-ben az utasok már találkoztak hasonló leállásokkal az ünnepi időszak alatt. Jelenleg az amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal arra figyelmeztet, hogy ismételt késésekre és zűrzavarra lehet számítani. A Portfolio hírei alapján a TSA munkatársainak többsége azt nyilatkozta, hogy a fizetésük elmaradása ellenére is folytatná a munkáját. Mindeközben rekordmennyiségű utas tervezi, hogy repülni fog az ünnepek alatt, ami tovább fokozza a helyzet bonyolultságát.

A TSA legfrissebb közleménye alapján 62 ezer munkatársuk van, ebből 59 ezer embert alapvető fontosságúnak ítélnek. Amennyiben a kormány nem tud megegyezni a finanszírozásról, szombattól kezdődhet a leállás. A rendelkezésre álló információk szerint az alkalmazottak készek lennének folytatni feladataikat, még akkor is, ha nem kapnak bért. A TSA-szolgálat tagjai, valamint a légiforgalmi irányítók azok közé tartoznak, akiknek a munkájukat akkor is el kell végezniük, ha anyagi ellenszolgáltatásban nem részesülnek.

Bár csapatunk alaposan felkészült a nagyszámú utazó fogadására és a biztonságos utazás garantálására, kérjük, vegye figyelembe, hogy egy hosszabb leállás esetén megnövekedett várakozási időre lehet számítani a repülőtereken.

- fogalmazott a közösségi médiában a TSA vezetője, David Pekoske.

Megállapodás hiányában a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) becslései alapján körülbelül 17 000 munkavállaló elbocsátására lenne szükség. Továbbá, a légiforgalmi irányítók képzését is le kellene állítani.

A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy komoly zűrzavarra lehet számítani. Legutóbb 2019-ben találkoztak az emberek hasonló nehézségekkel, amikor 35 napon át tartott a leállás. Abban az évben jelentősen megnőtt az irányítók és a TSA-tisztek távolléte, mivel a dolgozók nem kaptak juttatást. Ennek következtében az ellenőrzőpontoknál jelentős várakozási idő alakult ki. A helyzet végül úgy oldódott meg, hogy a Szövetségi Légügyi Hivatal kénytelen volt csökkenteni a légiforgalom ütemét, ami nyomást gyakorolt a törvényhozókra, így gyorsabban megszületett a megállapodás.

Related posts