A bedőlt utazási iroda ügyfelei számára két alternatíva áll rendelkezésre.

Az utasoknak két lehetőségük van az IBUSZ-nál: vagy az előre befizetett utazásukkal azonos csomagot választanak, vagy az összeg mértékéig új utazást keresnek az IBUSZ széles kínálatában, feltéve, hogy az eredeti utazás időpontja 2025. szeptember 30. előtt volt. Az IBUSZ által kínált görög szigetek apartmanjai és szállodái között sok olyan szálláshely található, amely az Unitravel által korábban nyújtott lehetőségekkel megegyezik, mivel az IBUSZ felvásárolta ezeket az ingatlanokat a cég csődbejelentését követően. Ezen kívül az utasok számos lehetőség közül válogathatnak, beleértve különböző görög, török és spanyol üdülőhelyek ajánlatait, sőt városlátogató vagy körutazás programok is rendelkezésre állnak. Ha az új utazás költsége meghaladja az Unitravelnél befizetett összeget, akkor csak a különbözetet kell kiegészíteni.
Az új utazás lehetősége akkor válik elérhetővé, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges iratokat az IBUSZ-nak, és egy nyilatkozatban kifejezik, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító közvetlenül az utazásszervezőhöz teljesítse a kárigényük elszámolását. Ilyen esetben az utasoknak nem szükséges ismételten befizetniük az utazás díját, mivel azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal a kárrendezési folyamat keretében. Ezt a lehetőséget kizárólag azok az utasok vehetik igénybe, akik UNITRAVEL által szervezett utazást foglaltak és fizettek ki közvetlenül az UNITRAVEL Kft.-nél vagy annak viszonteladói partnerénél.
A szükséges dokumentumok mindkét opció esetében megegyeznek. A részletes információk, a benyújtandó iratok listája és a nyilatkozatminták megtalálhatók a Colonnade hivatalos weboldalán: [Colonnade - Tájékoztatás](https://www.colonnade.hu/hirek/tajekoztatas-a-unitravel-kft-fizeteskeptelensegi-helyzeterol).
A dokumentumok beküldésének, vagy az IBUSZ-nál történő új foglalás véglegesítésének a határideje: 2025. augusztus 31.