Ma újabb érdekességgel gazdagodtam: az IKEA termékeinek elnevezése egy öt pontos szabályrendszer alapján történik.


Még arra is vonatkozik szabály, hogy hány betűből kell állnia a bútorok neveinek.

Biztos vagyok benne, hogy veletek is előfordult már, hogy az IKEA labirintusában barangoltatok, és közben elgondolkodtatok a különös nevű tárgyak felett, amelyek sokszor nehezen kiejthetők, sőt, egyesek kifejezetten mulatságosak is. Az egyik kedvencem a Blåhaj, ami valójában nem más, mint az aranyos kék cápa plüss svéd elnevezése, de valahogy nagyon jól esik a szájban. Nemrégiben azonban rájöttem, hogy ezek a bútornevek nem csupán véletlenszerűen generáltak, hanem szigorú szabályok szerint születnek. Az elnevezési folyamat mögött tehát egy tudatos és kreatív rendszer áll, ami még izgalmasabbá teszi az IKEA felfedezését.

Az IKEA-múzeum hivatalos Instagram oldalán nemrégiben megjelent egy izgalmas poszt, amelyben összefoglalták a termékelnevezés öt aranyszabályát. Ezek a szabályok segítenek abban, hogy a termékek nevének megalkotása egyedülálló és emlékezetes legyen.

Egyébként maga Ingvar Kamprad, a népszerű bútoráruház alapítója volt az, aki elkezdett neveket adni a termékeiknek. Főleg azért, mert nehezére esett megjegyezni a gyári-számaikat, de mindemellett hitt abban is, hogy ha egy terméknek nevet adunk, akkor annak saját identitása is lesz, ami által növekszik az érzelmi értéke is.

Íme az IKEA termékek elnevezésinek 5 szabálya:

Related posts