A szakértők véleménye szerint a PlayStation 6-ba jelentős mennyiségű RAM lesz beépítve.

A bővített memória lehetőséget adna a kifinomultabb sugárkövetési technikák és a gépi tanulás előretörésére.
A PlayStation 6 várhatóan több memóriával érkezik, mint a PlayStation 5 és annak Pro változata, amelyek 16 GB RAM-mal működnek - ugyanakkor a Digital Foundry szakértői szerint nem érdemes drasztikus ugrásra számítani. Egy podcast-adásban elhangzott, hogy a jelenlegi technikai korlátok, például a textúrák és művészeti elemek kezelése már most elérik a 16 GB-os rendszerek határait. Emiatt reálisnak tűnik a 24 GB RAM, amely nemcsak a részletesebb grafika és sugárkövetés (ray tracing) miatt lehet szükséges, hanem a gépi tanulás alkalmazásaihoz is. A fejlesztők számára is praktikusabb cél lehet ez a mennyiség, különösen, ha a pletykált PlayStation kézikonzol is 16 GB memóriával érkezik.
A Microsoft következő generációs tervei körül viszont több a kérdőjel. Bár az Xbox utódja technikai értelemben túlszárnyalhatja a PlayStation 6-ot, a Digital Foundry szerint a redmondi cég akár teljesen más irányba is indulhat: például egy előre összeállított "PC-in-a-box" rendszerrel, amely nem feltétlenül a hagyományos konzolpiacon versenyezne. Egy ilyen gép nagyobb APU-t és több memóriát is tartalmazhatna, azonban korábbi kutatások alapján ezek a megoldások jelentősen megemelnék a költségeket, ami nem biztos, hogy vonzóvá teszi a konzolpiacon.
A PlayStation 6 bejelentése a következő években várható, ami már önmagában is izgalmas hír, de legalább ennyire figyelemfelkeltő a pletykált kézikonzol sorsa. A szóbeszéd szerint ez a készülék nemcsak hogy natívan képes futtatni a PS5 játékait, de még az Xbox Series S-t is túlszárnyalná teljesítményben. Ha ezek a két rendszer egyszerre debütálnak, akkor olyan új lehetőségeket nyithatnak meg a PlayStation-ökoszisztéma számára, amelyek radikálisan átalakíthatják a játékélményt a jövőben.