"Nekem nem szegeztek fegyvert a fejemhez" - így hangoztatja igazságtalanságát a Red Bull fiatal tehetsége.

Isack Hadjar nem finomkodott, amikor az imolai hétvégét megelőzően Jack Doohan leminősítéséről faggatták.
Franco Colapinto a hétvégi Emilia Romagna Nagydíjon mutatkozik be az Alpine színeiben, ami egyben azt is jelent, hogy ez lesz az első idei versenyhétvége, amelyen nem Jack Doohan vezet Pierre Gasly mellett. A Miami Nagydíj után tartalékpilótává lefokozott ausztrálnak jelen állás szerint hét nagydíj jutott (már a tavalyi idényzárón bemutatkozott), miközben már az idei szezon kezdete előtt arról pletykáltak, hogy rövidesen leváltják őt Colapintóra.
Az idei év meglepetésújonca, a Racing Bulls színeiben versenyző Iscak Hadjar kifejezte együttérzését a 22 éves pilótával kapcsolatban, aki az imolai hétvége csütörtöki napján úgy vélekedett, hogy az Alpine nem bánt fair módon az ausztrál versenyzővel. "Már a szezon kezdetén éreztem, hogy valami nincs rendben, mert hatalmas nyomás és elvárások nehezedtek rá. Ez nem éppen ideális környezet a fejlődéshez. Ráadásul igazságtalannak tűnik, hogy hat futam alatt nem volt lehetősége igazán megmutatni magát, és nem is rendelkezett egy kiemelkedő autóval. Szóval igen, ez kicsit durva" - mondta a franciát idézve a RacingNews365.
Hadjartól megkérdezték, hogy a Racing Bullsnál ő támogatóbb környezetet tapasztal-e, amire egyértelmű választ adott, és ismét odaszúrt az Alpine-nak. "Igen, nekem nem tartottak fegyvert a fejemhez már azelőtt, hogy elkezdődött volna a szezon, ami egyértelműen segített. Az első naptó kezdve támogatnak, ami szintén segít."
A bikások újoncának természetesen felmerült a kérdés, hogy az idei év első pilótacseréje mégiscsak a Red Bulltól származik, hiszen csupán két futam után Liam Lawson-t visszavették az anyacsapatból, és a Racing Bullsba irányították. Hadjar viszont úgy véli, hogy Doohan és Lawson esete eltérő. "Teljesen megértem, hogy a Red Bull a világbajnoki címekért harcol. Egy topcsapatnál ez indokolt, de ha azt szeretnéd, hogy az újoncod valódi tapasztalatot szerezzen, akkor időt kell neki biztosítani. Anélkül nem lesz esélye a versenyzésre."
Megdöbbentő: az ellenfél szurkolói teljesen kiborították a kirúgott Forma-1-es versenyzőt, aki már egy lépést sem mert tenni biztonsági őrök kísérete nélkül.
Iscak Hadjar mellett az idei mezőny másik újonca, a Haas színeiben versenyző Oliver Bearman is kifejezte véleményét az Alpine döntésével kapcsolatban, méghozzá nem éppen finom szavakkal. "Szerintem nagyon nehéz helyzetben volt, hiszen már az első versenytől kezdve óriási nyomás nehezedett rá. El tudom képzelni, mennyire frusztráló lehetett számára, és úgy érzem, igazságtalanul bántak vele. Én is újonc vagyok, és pontosan tudom, milyen kihívásokkal kell szembenézni, különösen a szezon kezdetén. Az első hat helyszínből négy teljesen új volt számunkra, és volt két sprinthétvége is, ami még inkább megnehezíti a dolgunkat. Aztán, mielőtt elkezdődne az európai idény, amikor már ismerjük a pályákat, egyszer csak kirakják őt az autóból. Ez igazán megterhelő" - idézi az Autosport a fiatal brit versenyzőt.
Hadjarhoz hasonlóan Bearman is megjegyezte, hogy az Alpine ráadásul nem top autó, így Doohannek még nehezebb volt a dolga. "Nem lehet tagadni, hogy a mezőny elejében levő autókat könnyebb vezetni. Kicsit robosztusabb az aero platformjuk, ennélfogva kevésbé vagy hajlamos a hibázásra. És én magam is arra jöttem rá, hogy bár most sokkal több tapasztalatom van, jobban ki vagyok téve a hibáknak, mint tavaly, az első versenyemen [a Ferrarival]. Hatalmas a nyomás. És szerintem ez a trend, hogy kirúgnak versenyzőket, kissé kemény, különösen egy újonc helyzetében, akinek nincs sok tapasztalata."