"Sajnos nem mindig lehet győzni" - Verstappen véleménye szerint nem reális elvárás a Red Bulltól, hogy hasonló ugrást tegyenek, mint amit a McLaren produkált. | M4 Sport


Max Verstappen úgy véli, hogy a McLaren lenyűgöző fejlődése egyértelműen egy korábbi Red Bull munkatársnak köszönhető. Az izgalmas kérdés most az, hogy a Red Bull képes lesz-e idén hasonló mértékű előrelépésre, új emberek segítségével?

Fordított a felállás, mint 2024-ben. Míg egy éve a Red Bull kezdte erősen a bajnokságot, és a McLaren csak egy év közbeni nagy fordulattal tudott bekapcsolódni a címekért folyó küzdelembe, idén a wokingiak rugaszkodtak el a legjobban a rajtnál, és a bikások próbálnak felzárkózni rájuk. Különbségek persze vannak, hiszen Max Verstappen 2024-ben sorra nyerte a versenyeket, és hatalmas előnyt épített ki, amit aztán már "csak" védenie kellett. A McLarennek eközben most két bajnokesélyese van, akik egymástól is rabolják a pontokat, így nem tudtak olyan egérutat kiépíteni, mint ellenfelük az előző idényben.

Bármilyen nagy is legyen a pontkülönbség, a Red Bull csapata jól tudja, hogy az újabb címvédéshez hosszú távon elengedhetetlen, hogy felzárkózzanak a McLarenhez. Bár Szuzukában sikerült győzelmet aratniuk, egy bajnokság megnyerése nem csupán mások hibáira vagy a véletlenre építhető. Az igazi sikereket az hozza, ha erőből képesek legyőzni ellenfeleiket.

A McLaren 2024-ben jelentős áttörést ért el. A Miami Nagydíjon debütáló B-autójuk révén hirtelen versenyképességük ugrásszerűen megnőtt, és azóta folyamatosan a dobogós helyezésekért és győzelmekért küzdenek. Ez a lendület azóta is töretlenül tart, és a csapat újra a legjobbak között van.

Max Verstappen úgy véli, hogy a felemelkedésének kulcsfontosságú szereplője egy korábbi Red Bull munkatárs, Rob Marshall, aki januárban kezdett el dolgozni Wokingban főtervezőként.

- hangoztatta a holland motorsport képviselője.

A kérdésre, szerinte az is Marshall érdeme-e, hogy a McLaren élen jár a rugalmas szárnyakkal való trükközésben, Verstappen határozott igennel felelt.

A példa előttük áll: egy jól megtervezett fejlesztés révén jelentős változást hozhat a szezon során. Az igazi kérdés csupán annyi, hogy a Red Bullnak idén, Marshall nélkül, sikerül-e ezt megvalósítania.

A Red Bull helyzete az autóval nem tűnik másnak, mint tavaly. A versenygéppel és az eszközökkel kapcsolatos problémáik szinte ugyanazok. Verstappen szerint viszont van egy különbség. "Most legalább már tudjuk, mik a problémáink. Tavaly Monzáig nem tudtuk, hol keressünk, vagy egyáltalán mit kéne keresnünk. Most ez tisztább, és ez reményt ad arra, hogy olyan fejlesztésekkel állunk elő, amik javítanak az autó egyensúlyán."

A Red Bull csapata Bahreinben és Szaúd-Arábiában néhány apróbb újítást alkalmazott autóján. Miamiban is csupán kisebb fejlesztések várhatók, a jelentősebb innovációkat pedig a májusi imolai, majd a júniusi barcelonai versenyek fogják hozni. Barcelonában lép életbe a rugalmas első szárnyakra vonatkozó új szabályozás is. Helmut Marko tanácsadó elmondta: "Elértünk egy kis előrelépést, és reméljük, hogy Miamiban is sikerrel járunk. Imolában érkeznek új elemek. Nem egy nagy csomagról van szó, tehát fokozatosan haladunk előre." Hozzátette: "Barcelonában pedig a versenyképességünk is változhat, de senki sem tudhatja, milyen hatással lesz az új szabályozás, amíg ki nem próbáltuk őket. Így valószínűleg nem mi leszünk az egyetlenek, akik az új előírásokra támaszkodnak Barcelonában."

Verstappen világosan kifejezi, hogy a címvédés melletti elhatározása nem teljesen biztos idén. "Nyilvánvalóan nem ott tartunk, ahol szeretnénk lenni, de mit is tehetnék? Kiabálhatnék és dühönghetnék, de azzal nem jutnánk előrébb. Sajnos a versenyzésben nem mindig lehet győzni" - tette hozzá.

Related posts