Több mint négymilliárd forintos befektetéssel új arculatot kap a Keleti pályaudvar. Összegyűjtöttük azokat a fontos fejlesztéseket, amelyeket a MÁV szakértői terveznek megvalósítani.

A Keleti pályaudvar felújításának nagyja most következik, bár Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója korában jelezte, tavaly már a közlekedésbiztonság érdekében több munkát is elvégeztek.
A vágányzár idejét azért időzítették augusztus 25. és szeptember 20. közé, mert a nyár vége és az ősz eleje közötti időszak a legkevesebb utassérelemmel járó időpont lehet. A Keleti pályaudvar a nyári időszakban rendkívül forgalmas, a nyár végén a turisztikai forgalom csökken, az ősz elején pedig a hivatásforgalom még nem teljeskörűen működik - fejtette ki a vezérigazgató.
Hozzáfűzte, hogy ebben az időszakban olyan forgalmi rendet kívánnak kialakítani, amely a lehető legjobban csökkenti az érdeksérelem, a megnövekedett utazási idő és a kényelmetlenségek mértékét. Hegyi Zsolt említette azt is, hogy Magyarországon – akárcsak a legtöbb európai uniós tagállamban – a vasút fejlesztése az utóbbi években nagymértékben uniós támogatásokra épült. Ezért az uniós források felfüggesztése komoly hatással van a vasúti szektorra. A vezérigazgató véleménye szerint ezért alternatív finanszírozási lehetőségeket kell keresni, és az elérhető erőforrásokat a folyamatok átszervezésével hatékonyabban kell kihasználni.
Kiemelte: a MÁV-csoport ebben az időszakban mindkét lehetőséget próbálja kihasználni.
A kényszerű vágányzárak időszaka mögött hagyva, a pálya fejlesztését elősegítő, gondosan megtervezett vágányzárak kora érkezhet el.
Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója, alaposan bemutatta a felújítási projekteket, amelyeket jelenleg végrehajtanak.
A felújítás révén várhatóan nő a berendezések megbízhatósága, így a meghibásodások és üzemzavarok előfordulása jelentősen csökkenni fog.