A német söreladások történelmi mélypontra süllyedtek, ami figyelemre méltó jelenség az ország italpiacán. Az utóbbi évek trendjei és a változó fogyasztói szokások együttesen hozzájárultak ahhoz, hogy a sörfogyasztás csökkenése érzékelhetően megjelenjen a

A tavalyi év igencsak nehéz időszakot hozott a német sörfőzdék életébe. Egy frissen közzétett statisztika alapján 2024-ben "történelmi" mélységekbe zuhant a sörfogyasztás, amely eddig soha nem látott alacsony szinten stagnált.
A negatív rekord akkor állt fel, amikor Németország, amely tavaly sikeresen szervezte meg a június 14-től egy hónapon át tartó labdarúgó Európa-bajnokságot, nem tudta megismételni a korábbi évekhez hasonló sörfogyasztási teljesítményét. Általában ezek az események a sörrajongók örömünnepévé váltak, azonban 2024-ben ez a trend sajnos elmaradt.
A wiesbadeni szövetségi statisztikai hivatal adatai alapján a tavalyi év során a megelőző évhez viszonyítva...
Az eladások 1,4%-os visszaesést mutattak, így a volumen 8,3 milliárd literre csökkent.
119,4 millió literrel csökkent a sörfogyasztás az előző évhez képest.
A keserű valóság mérlegén a bennfentesek véleménye szerint nem sok jót ígér, hogy a híres sör külföldön továbbra is megőrzi népszerűségét. Valójában az export tavaly 1,6 százalékkal meghaladta a korábbi évet. Azonban a hazai sörfőzdék és sörraktárak eladásai 2014 óta összességében 13,7 százalékkal, azaz 1,3 milliárd literrel csökkentek. A múlt év különösen aggasztó volt, hiszen a német újraegyesítés óta a legrosszabb eladási adatokat hozta. A szakértők, akik jól ismerik a sörpiacot, a problémák gyökereit az egészségesebb, alkoholmentes életmódra való áttérésben, valamint a társadalom elöregedésében látják.
A német sörgyártók szövetsége a tavalyi fogyasztási trendeket egy izgalmas hullámvasúthoz hasonlította. Ezt a jelenséget jól tükrözi, hogy a belföldi söreladások 2024 májusáig 2,5 százalékkal emelkedtek, viszont a nyári hónapok beköszöntével már negatív irányban indultak el. A szövetség véleménye szerint ennek egyik fő oka az volt, hogy az időjárás szeszélyesebbé vált, különösen a tavaszi és nyári esőzések miatt. Sok sörkert szinte látogatók nélkül maradt, ami jelentős hatással volt a fogyasztásra. Különösen meglepő volt, hogy a sörfogyasztás szempontjából legrosszabb hónapnak éppen a június bizonyult, amely az Európa-bajnokságot is magában foglalta.
A közel 1500 német sörfőzde előtt álló jövőkép nem éppen biztató. A megnövekedett nyersanyag- és energiaárak, valamint a megugró személyi és logisztikai költségek komoly kihívások elé állítják a sörfőzdéket. Ráadásul a potenciális vásárlók költési hajlandósága is messze elmarad a korábbiaktól, ami tovább nehezíti a helyzetüket.
A szövetség legfrissebb adatai alapján egyértelműen megfigyelhető, hogy az alkoholmentes sörök népszerűsége folyamatosan növekszik, és már a statisztikákban is egyre nagyobb szerepet kapnak. A múlt év során az alkoholmentes sörök kiemelkedtek a versenyből, hiszen a hagyományosan népszerű Pils és Helles után ők lettek a legkeresettebbek. Ezzel szemben a limonádé, kóla, gyümölcslevek és egyéb alkoholmentes adalékokat tartalmazó sörkeverékek iránti kereslet csökkent, ami új trendet jelez a fogyasztói szokásokban.