A Foodora trükkös módszerekkel próbálta elkerülni a felelősséget, miközben a vizsgálat elindítását is hátráltatta. Ennek következtében most különös figyelem irányul rájuk.

A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és 2023. október 31. közötti akciójában 2000 Ft kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett.
A GVH azonban észlelte, hogy vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy a kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 Ft-ot.
A GVH emellett azt is elemezte, hogy a vállalat kellőképpen informálta-e a fogyasztókat a rendszerhasználati díj megfizetésével kapcsolatosan.
A GVH gyanúja beigazolódott. Az eljárás során a nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy a Foodora a 2023 őszén hirdetett kuponakciójában elhallgatta, hogy a 2000 Ft-os kedvezmény és az ingyenes szállítás csak 6000 Ft feletti rendelések esetében váltható be. Ezzel a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A GVH feltárta azt is, hogy a vállalkozás 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról. Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa - figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét - összesen 35,2 millió Ft bírságot szabott ki a cégre.
Az eljárás során a vállalkozás utólagosan módosította a vizsgált reklámkampány költségeivel kapcsolatos adatokat, ami az eljárás elhúzódásához vezetett. Ennek következtében a GVH Versenytanácsa 20 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a cégre, amelyet az érintett cég a központi költségvetésbe be is fizetett. Ez az eset figyelmeztetést jelent a vizsgálat alá vont vállalkozások számára, hogy az adatszolgáltatási kötelezettségeiknek pontos és határidőben tegyenek eleget.
A Gazdasági Versenyhivatal kiemelten figyeli az ételkiszállítással foglalkozó cégek kereskedelmi tevékenységét, illetve korábban ágazati vizsgálatot is végzett a területen és ez alapján ajánlásokat is megfogalmazott a fogyasztók és vállalkozások számára. A GVH a konkrét ügy kapcsán arra hívja fel a figyelmet, hogyha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.