A személyi és közlekedési okmányok átalakuláson mennek keresztül.


A Magyar Közlöny szerda esti kiadásában megjelent rendelet rávilágít arra, hogy a kormány új irányelvek szerint egységesíti a hivatalos okmányok kiállításának folyamatát, valamint módosítja a hatásköröket – értesült a Portfolió.hu.

A rendelet célja egyértelműen megkülönböztetni az okmányok kiállító szervét a hatáskör gyakorlójától.

Bár az okmányokon a "Magyarország Kormánya" kifejezés (MK) fog szerepelni,

A rendelet számos korábbi kormányrendeletet átformál. Kiemelkedő változás, hogy a "Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető" miniszter funkcióját a "személyiadat- és lakcímnyilvántartásért felelős" személy tölti be bizonyos ügytípusokban.

Ez a módosítás érinti többek között a mozgáskorlátozottak parkolási engedélyének kiadását, valamint a közlekedési okmányokkal kapcsolatos ügyintézést is. A rendelet tehát a közigazgatási felelősségi rendszert is finomítja és pontosítja.

Az egyik legszembetűnőbb újítás az lesz, hogy a frissen kibocsátott okmányokon a megszokott minisztériumi vagy hatósági név helyett a "Magyarország Kormánya" (MK) felirat fog dominálni.

Related posts