A KunlunChem Szolnokon indítja el első európai gyártóüzemét, ezzel új fejezetet nyitva a cég történetében.

Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, a KunlunChem vállalat beruházásával kapcsolatos sajtótájékoztatót tartott a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2025. március 7-én. Az esemény során a miniszter részletezte a projekt jelentőségét és várható hatásait a hazai gazdaságra.
A minisztérium közleménye, amelyet az MTI-nek juttattak el, fontos bejelentést tartalmazott: a tárcavezető a KunlunChem beruházásának bejelentésekor elárulta, hogy a kínai elektrolitgyártó cég Szolnokon indítja el első európai gyártóüzemét, amelynek költsége negyvenmilliárd forint lesz. Ezzel a projekttel várhatóan százhúsz új munkahely létesül, ami jelentős előrelépést jelent a helyi gazdaság számára.
Beszédében hangsúlyozta, hogy a KunlunChem a világ öt legnagyobb elektrolitgyártója közé emelkedik, és itt, a legújabb technológiai újításokkal, a BMW és a Mercedes elektromos járműveinek megbízható beszállítója lesz.
Továbbá megjegyezte, hogy a high-tech működés nem lenne lehetséges a megfelelő, biztos alap nélkül, márpedig Szolnokon a tradíciók adottak, hiszen a város mindig is a magyar vegyipar egyik bástyája volt.
Szijjártó Péter aláhúzta, hogy az emberiség jelenleg a válságok és veszélyek korában él, ezek a kihívások viszont nem terelhetik el a figyelmet a környezetvédelem szempontjairól. Kifejtette, hogy vannak, akik ezt politikai kérdésként fogják fel, míg a magyar kormány inkább gyakorlati kérdésként, hogy a bolygót miként lehet megőrizni a következő nemzedékek számára.
Felidézte, hogy a károsanyag-kibocsátás körülbelül egyhatoda a közúti közlekedésből származik, így a klímacélok eléréséhez elengedhetetlen az autóipar elektromos átállása.
Rámutatott, hogy ennek tempójáról vita zajlik, arról azonban nem, hogy végül meg fog történni. "Ezért sem véletlen, hogy minden olyan beruházásért, amely az elektromos autóipari átálláshoz kapcsolódik, óriási nemzetközi verseny van" - mondta.
Ezen a téren örömmel emelte ki, hogy Magyarország a zöld autóipari átállás élvonalába került. Olyan helyszínné vált, ahol német és kínai cégek egyaránt megvalósítják gyárépítési terveiket, ezzel számos új munkahelyet teremtve a helyi közösségek számára.